Atuk #8: Yang Tinggal Cuma Kenangan

Posted: 16 Julai 2013 in Atuk Gua Bukan Atuk Lu

*entri sambungan*

1

2

3

4

5

6

Komen-komen
  1. Tanpa Nama berkata:

    Wah..ada beberapa perkataan lejen yang aku ingin ketengahkan dalam ulasan kali ini

    1) hidung pendek = hidung ‘pesek’ kalau orang jawa cakap
    2) gerobok = cupboard
    3) alien workshop = bengkel makhluk asing
    4) Fila = abang2 aku pakai kot cap macam ni..aku nak beli tak mampu
    5) Kiai Salleh = fuh panglima selendang merah parang terbang..

    aku nak gelak yang ni dulu..kahkahkahkahkah..

    gelak selebihnya aku reserve untuk entri akan datang..
    aku..tak pernah nampak muka atuk aku..rasanya dia pun lelaki warak yang beriman..

    al-fatihah

    sekian terima kasih..

    -kartunster-

    Like

    • Pa Johan berkata:

      Sebijik-sebijik kau petik. Hehe

      Entri akan datang, lagi sebulan la. :p

      Semoga arwah atuk-atuk kita semua ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Aminnn

      Like

  2. paan1904 berkata:

    dompet alien workshop tu lejen ok.

    al-fatihah buat arwah atuk~

    Like

  3. Juenne berkata:

    Tekun aku baca
    Al-Fatihah utk atuk kau
    Al-Fatihah jugak utk ayah aku
    (Dia pergi dlm bulan puasa jugak)

    Like

  4. haris berkata:

    mmg sangat rare klu sorang atuk pakai wallet ‘bengkel makhluk asing’ tu.. tapi dah cucu belikan, guna je la. hohoho~

    semoga atuk2 kita semua ditempatkan di kalangan orang2 beriman.
    bulan puasa camni katanye roh2 berkeliaran…. huhuhu. ;P

    Like

  5. Keri Ikhwan berkata:

    akibat baca cerita ko ni, hari ni pose aku batal sebab bnyak ketawa…
    tak tahan betul angan2 nk kaya tu haha.
    ok gigi tu boleh didermakan kpd klinik gigi. boleh dibuat gigi ganti kpd sapa2 yg rosak giginya

    Like

    • Pa Johan berkata:

      Nipu la kau… haha
      Aku ingat nak derma kat muzium Negara. Sejenis barangan arkeologi tu. Mana tau rupa-rupanya bukan gigi atuk aku, tapi gigi orang zaman Jurassic.

      Like

  6. aujinzujinz berkata:

    Tetiba teringat arwah atuk aku. Dia ada Al Quran lusuh yang dia baca hari hari sampai tanggal kulit dia. Beg yang dia guna katanya masa perang Jepun punya. Beg tue dari kain keras sampai la nie beg tue ada lagi. Tahan gila.

    Pakcik aku pernah kabo, arwah atuk pun pengikut kiyai Salleh. Yang aku tau, atuk aku alim orangnya dan dia pergi pun masa tidur. Takde sakit lama lama.

    Al-Fatihah untuk semua atuk atuk kita

    Like

    • Pa Johan berkata:

      Beg kulit agaknya tu. Dan, dah tentulah bukan beg jenama Alien Workshop. ._.
      Hmmm. Masa atuk aku pergi, orang ingat dia tengah tido.

      Alhamdulillah dan insyaAllah, atuk-atuk kita orait je nanti.
      Kita ni cemana pulak? -.-

      Like

Timakasih! :>

