Manusia Paling Mulia

Posted: 23 Januari 2013 in Hari Yang Bertajuk, Zaman Primitif

9

First time dengar lagu Al-Mizan ni masa kecik-kecik dulu, aku nangis. Sebab aku rasa melodi dia macam sangat kasihan. Ditambah pula dengan kisah masa kecil Nabi s.a.w. yang tak punya emak abah. Memang sangat kasihan.

TT-TT

Lepas-lepas tu kalau setiap kali dengar, dekat fikiran aku mesti akan terbayang padang pasir yang selaut mata memandang, ada unta-unta lalu-lalang, ribut pasir, dan pokok-pokok kurma yang dilihat dari kejauhan sana. Yang peliknya, aku terbayangkan pemandangan ni dalam mod sephia. Kuning-kuning gitu, macam filem lama. Sentimental betul otak aku ni, apende ntah!!!

-,,-“

Selawat ke atas junjungan besar Nabi kita yang dicintai, Muhammad s.a.w.
Salam Maulidur Rasul!🙂

Komen-komen
  1. kartunster berkata:

    sama weh dengan aku..rasa macam melodi kasihan yang amat..

    lagi lagi lagu “solatullahisalamullah alaika ya manalkillah”

    Like

  2. Ismail Kamsam berkata:

    Aku juga pernah menangis masa dengar lagu. Ah, malu lah aku nak cerita. Tak laki laki lah macam ni. Haha.

    Like

  3. haris berkata:

    lagu ni aku pernah nyanyi time sambutan maulidur rasul. waktu tu aku dalam darjah 2 @ 3.. memang lagu lejen time sambutan maulidur rasul.

    Like

  4. lisasuke berkata:

    hukhukhuk… terima kasih la buat entri nih… sebab ada gak geng… ingatkan imaginasi sorang2 je pikir macam tu…T____T

    Like

  5. Sab Buenoo berkata:

    mak suka nyanyi lagu ni pakai suara dalam (suara kecil).

    Like

  6. Keri Ikhwan berkata:

    lagu ni mmng lejen. tk pupus ditelan kemodenan genre muzik.

    Like

  7. Prinz Aujinz berkata:

    aku dengo lagu nie masa kekecik dulu … kat kampung.. dengan desir angin melalui dedaun pokok.. ko boleh bayangkan betapa syahdunya …

    Like

Timakasih! :>

