Kentang Dalam Plastik

Posted: 23 November 2011 in Kotak-kotak

It’s sad, so sad,
It’s a sad, sad situation,
And it’s getting more and more absurd,
It’s sad, so sad,
Why can’t we talk it over?
Oh it seems to me,
That sorry seems to be the hardest word.   

                                                                                 – Blue feat. Elton John, Sorry Seems to be the Hardest Word

* Ayat-ayat ini diambil dari sebuah artikel surat khabar (yang aku simpan keratannya) beberapa tahun yang lepas. Tak tahu siapa yang tulis (sebab aku potong kecik artikel tu), tapi artikel ini boleh dibaca di Google. Asalnya adalah dalam bahasa Indonesia.😀

** Aku ingat lukis Shin Chan kerja senang (sebab nampak simple). Tapi rupa-rupanya adoi mak… susah betul! Gila babun berpeluh jugaklah bawah hidung aku nak siapkan satu lukisan. Seminggu baru siap entri ni. Kurang asam punya Shin Chan, nasib baik kau comel… T-T

Komen-komen
  1. Tanpa Nama berkata:

    lukis sin-chan npk sgt real cam kartunis asal… igtkan fotostat dr buku komik gak….hukhukhuk…. tahniah~~~~~~

    Like

  2. zulfikar Hazri berkata:

    kalau kau tak ckp kau yg lukis, aku mati2 ingat kau scan komik.. peh peh peh…

    kentang macdonald femes, walaupun nama dia org perancis yg dapat.

    Like

  3. nizamsani berkata:

    sangat menarik.

    Like

  4. che_lin berkata:

    …memang berbakat…
    isi entry ni biasa2 je, tp kartunnya tu yg berdaya tarikan..we loike!

    Like

  5. Remy berkata:

    Jangan risau.
    Aku maafkan kau.

    Like

  6. Prinz Aujinz berkata:

    nampak macam yang original punye laa Mustapa… kih kih kih..

    Like

  7. Pa Johan berkata:

    Tanpa Nama: tak legen lah kalau main potostat-potostat ni.
    Hyde:🙂
    Zulfikar Hazri: komik shin chan lukisannya tak sama macam kartun tv nya. buruk! aku lukis ni refer pada video kartun shin chan yang aku donlod kat youtube. BTW, kentang mekdi boleh menyebabkan barah.
    Encik Nizamsani: maceh!
    Kak cik Lin: hehehe… semoga terhibur.
    Remy: aku tahu. kau kan baik hati orangnya… =3=
    Aujinz: aku sedang celen diri sendiri untuk lukis shin chan. tak sangka kamu semua kata ia nampak macam lukisan original. maknanya aku dah BERJAYA! rasa sangat bangga pada diri sendiri! yahuu!!!

    Like

  8. miszide berkata:

    Hehe..baca sebab nampak Sin chan. Kalau saya dapat kentang tu, mesti tak sempat busuk. Sebab dah kene masak. Hahaha.

    Like

  9. Luc berkata:

    nais, aku suka. hopefully kau tak berhenti melukis dan menulis sebegini.

    Like

  10. krepek berkata:

    makan kentang boleh kuatkan ingatan.betul tu tak elok dendam org lama² nabi pun maafkan umatnya lagikan kita org biasa.ape pun citer sin chan mmg best,tabik spring kat rifa sbb terer lukis,thanks.

    Like

  11. Pa Johan berkata:

    miszide: ah buat kentang lecek sedap juga!
    luc: aku kena tunaikan janji pada diri sendiri. mungkin aku boleh ejas azam untuk tahun depan.
    krepek: oh betul ke makan kentang boleh kuatkan ingatan? ada orang cakap dengan saya, makan kentang boleh membesarkan ‘payu-payu’. =.=””””

    Like

  12. BiQa berkata:

    nice la shin chan awk tu..ha… tunjuk ajar ku sifu!

    Like

  13. NiDiA fantasie berkata:

    shinchan tu sangat comel ..! pandai melukis ler .. jeles pulak ..! silalah jenguk nie ..😀

    http://nidiafantasie.blogspot.com/2011/11/blog-kakak-cantek-ana.html

    Like

  14. Kak Lily berkata:

    * senyum lebar-lebar*

    Sambil rasa terpukul diri

    likeee!

    Like

  15. Luc berkata:

    ._. baru nak ajak sumbang comic strip untuk projek baru. keh keh keh

    Like

  16. Pa Johan berkata:

    BiQa: biasa-biasa aja dong ah…🙂
    nidia fantasie: dah jenguk, dan sudah tinggalkan jejak. terima kasih banyak~!😀
    kak lily: hai kak lily! jangan senyum sendiri-sendiri, nanti orang lain pandang pelik! :p
    luc: ah, Luc. kalau kau ajak-ajak ayam sekalipun, belum tentu aku boleh join sekali, tahu?. btw, projek apa? *curious juga*

    Like

  17. Cik Nur Qalby berkata:

    1- sin chan nampak sangat real! tahniah buat adik pa..
    2- cerita di sebaliknya sangat menyentuh jiwa raga…ahaii~ T________T

    Like

  18. Pa Johan berkata:

    terima kasih kak!🙂

    Like

  19. haryzkhairuddin berkata:

    gile kentang~ memang terbaek la lukisan ko ni ripa!!

    Like

  20. Tanpa Nama berkata:

    mohon share yer incik petiharatakarut🙂

    Like

  21. Pa Johan berkata:

    Haris Khairuddin: terima kasih! penat aku lukis. 🙂
    Tanpa Nama: tak payah mohon. ambik je, bawak main jauh-jauh. :p

    Like

Timakasih! :>

