Maruah Si Epal Merah

Posted: 12 Oktober 2011 in Karut-tiviti

Semoga sabar dahulu
Bunga melur,
Ada di suatu ketika
Bunga melur,
Masanya akan menjelma,
Disanjung dan dipuja,
Oleh gadis remaja…

                                                                          – A. Ramlie, Bunga Melur

Nota: Sabar dahulu, saudari. Jangan jatuhkan maruahmu hanya kerana ingin mendapatkan perhatian lelaki.

Yang bendalah tulis-tulis bahasa orang putih tu aku rembat dekat mana entah, bukan aku buat sendiri. Tapi yang bendalah lukis-lukis tu, ye, itu tangan aku punya kerja.🙂

Komen-komen
  1. Remy berkata:

    This one is certainly deep.
    Very deep.

    Good job, Pa🙂

    Like

  2. PA JOHAN berkata:

    sankyu ne…, Remy-san~~~~😀

    Like

  3. TheSharkox berkata:

    hahaha.. i need to baca this dua kali baru paham..

    Like

  4. Kringet berkata:

    Saya setuju. Duduk di atas,
    Menanti hanya yang berani memanjat hingga ke julai pokok…
    Cuma…
    Kalau jambu air mungkin nasibnya tak macam epal…
    Belimbing pun begitu…
    Sebab buah-buahan begitu kalau di ‘ngap’ tak payah ada sisa-sisa…
    Nyata sebahagian karya ini berbaur ejekan kepada LELAKI…
    Terutamanya yang makan epal tinggal teras…
    Walhal SEMUA orang pun makan epal tak habis kan?

    Kesimpulannya…
    Errr….?

    Ya. Saya cerita fasal buah-buahan…

    Like

  5. haryzkhairuddin berkata:

    mendalam maksudnye.. so, hawa.. pertahankan maruah anda. ;D
    pandai jugak bobby bagi tazkirah eh..?? ;p

    Like

  6. Luc berkata:

    nice. keh keh, kamu menyuntik lawak dalamnya., i’m imagining yourself inside this story.

    Like

  7. Enchik Hyde berkata:

    ini… ini.. ini…

    ohsem!

    Like

  8. PA JOHAN berkata:

    Shafina: jom main wau sama-sama petang ni!😀
    Ashraq: ye, aku yg buat ni pun pening tahu tak. seminggu baru siap.
    En. Syuqri: bagaimana pula dengan buah durian? jika terhempap olehnya, pasti sgt sakit bukan? (saya merepek. biarkan.)
    Haris: dekat entri ni tidak ada lansung kelibat bobby, narrator tu aku laa…
    Luc: dah bendalah ni aku yang buat. mestilah kau terbayangkan aku. cuba kalau whoopie golberg yang buat, tentu kau akan terbayangkan beliau pulak. errr… -_-
    Hyde: ‘awesome’, bukan ohsem. kikiki. thanks!

    Like

  9. Itik berkata:

    peh Mustapa

    Like

  10. Tanpa Nama berkata:

    ni first time saya komen..
    the truth is, i think u r really amazing🙂
    kadang2 blog pon ley jadik tmpat belajar..

    Like

Timakasih! :>

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s