Persamaan Yang Dikongsi Bersama

Posted: 5 Ogos 2011 in Dongeng Bengong, Karangan Bertulisan Komputer, Kerja Baghal Lalalala

Dengan bajet penerbitan sebesar molekul air,

dengan ini saya mempersembahkan,

 sebuah drama bangang yang bertajuk:

 “PERSAMAAN YANG DIKONGSI BERSAMA”

Semoga terhibur! Wuhuuu!!!

*pina colada la… saya salah taip! Wuuuuuu…

*H2O2 : Hidrogen Peroksida

Nota:  Ini BUKAN iklan 1Malaysia

Komen-komen
  1.  Hana berkata:

    YES! Akhirnya bertemu jugak dengan sebuah iklan terbaek utk konsep 1Malaysia. Baik. Kita akan usulkan entri ini kepada Bang Ajib kita. Terima kasih, Rifa!

    Like

  2. Akemal berkata:

    berat betul entri kali ni.. selamat berpuasa

    Like

  3. cassiasiamea berkata:

    hahaha
    terbaik!!
    satu metafora yg mengagumkan..

    Like

  4. Prinz Aujinz berkata:

    agak sinis tapi best.. kah kah kah..
    terbaek terbaek.. koh koh koh

    Like

  5. TheSharkox berkata:

    I can’t brain this

    Like

  6. krepek berkata:

    maksud yg mendalam..memang best…thanks rifa!!

    Like

  7. pakkordi berkata:

    Lain macam ilmu air kau ni. Air yg tengah legend sekarang ialah Cola Susu.

    Like

  8. haryzkhairuddin berkata:

    mendalam maksud dia.. tak sangke hebat gak pemikiran ko ripa.. pffftt. ;p

    Like

  9. cronicalcircle berkata:

    AKu punye merapu ade isi…

    Like

  10. anak soleh mencari cinta solehah berkata:

    h2o tetap air.cuma bila dah bkaler jd berbeza2 harganya.kita pilihla mane yg bkenan & sesuai dgn kmampuan,smada nk tepuk dada tnya selera atau tepuk poket tnya bajet.then minum smada guna straw atau main teguk.yg bkhasiat kekal bahagia d tubuh yg mcelakakn badan buang dlm lubang jamban.simple,cuma perlu pilih

    Like

  11. air dah naik kepala berkata:

    msalahnya bila mamak silap buat order kita(xpun mmg saje2),lain diorder lain yg sampai.nk pilih air baru kna tgu turn baru r plak.tpaksa r minum.tp klau dh rsa mcm celaka,makin dteguk makin mbara mmg lingkup r meja mkn.masatu air batu,hujan batu,batu seremban k hape mmg xleh kta ape lg dh.fight 4 ur right!!!*diirigi lagu negaraku

    Like

  12. takrif air 1malaysia 2011 berkata:

    ksimpulannya,pilih kedai yg telus dulu.kdai yg jujur,xmnipu order.kdai yg jujur spatutnya..

    1. Bersihkan senarai menu
    -spaya xde menu hantu & pdaftaran order automatik yang diselarikan dengan kaunter pbayaran dan no meja spaya order xbtindih

    2. Mereformasikan order sms@order dr jauh dgn sms
    – jika skadar sms tidak dterima,tlalu ringkas.msti dtaikan sms,dgan ejaan yg skema sbgai bukti sbb cra bca sms manusia xsemua sama
    – guna hanya no yg telah didaftarkn SAHAJA,no ntah dr sape bolayan! (^_^)

    3. Gunakan dakwat kekal(time ambik order)
    -pgunaan dakwat kekal bleh mengelakkan plangan drpd mlangan beberapa kali.no tindih2 r

    4. Masa berfikir minima 21 hari (sblum nk order)
    – ambik enko!haha,brula xsesal dgn order msg2 sbb bpeluang mngenali menu lebih lama.wakaka

    5. Menu yg bebas dan adil
    – sepatutnya memberi liputan yang seimbang dan adil untuk semua menu yang djual
    – menu harus dibenarkan untuk membuat pengiklanan tanpa sebarang diskriminasi dan penapisan(xkira r menu kencang xkencangpon)

    6. Kukuhkan institusi kedai/restoran tu sndri..
    -restoran dan kakitangannya harus tidak berat sebelah dan menegakkan undang-undang dan demokrasi.restoran harus direformasikan supaya bertindak secara bebas, menegakkan undang-undang dan melindungi hak asasi manusia.wakaka!
    Contohnya :
    #Pengambil order hendaklah memastikan order yang bebas dan adil
    #Pembuat air perlu bertindak secara tidak berat sebelah dan mengutamakan kepentingan plangan

    7. Hentikan budaya order mahal diutamakn
    -budaya ini mencuri masa plggan yg awal demi kepentingan peribadi
    -menyebabkan orang kaya cpatje siap dan golongan miskin smpai esok xsiap2

    8. Hentikan menu kotor
    – menuntut smua menu untuk menghentikan kekotoran.benda nk masuk badan kena BERSIH bebeh!

    HANYA DGN CARA INI KITA AKAN DAPAT ORDER YG BETOL

    Like

  13. penyetuju berkata:

    saya xsetuju dgn 3komen di atas!!!..

    ..kalau ada yg xstuju,wahahahahaaha!

    Like

  14. Remy berkata:

    Ooooo, H2O2 tu hidrogen peroksida rupanya.

    Hidrogen peroksida tu menatang apa pulak ek?

    Like

  15. Tuan Kodok Hitam berkata:

    salute ko adik..uhuu~

    Like

  16. zulfikar Hazri berkata:

    smart kisah ni, tapi kalau semua air jadi ais.. macam mana nak lega tekak kering pemain dam haji? hahaa

    Like

  17. rambo berkata:

    org men dam aji man mnum air sjuk,zzz..

    Like

  18. mikhaelahmad berkata:

    air yang lain jadi ais krim ke?

    Like

  19. faam berkata:

    ini entry terbaekkk😀
    suke membaca dan menyelami mesej tersirat dye

    Like

  20. Keri Ikhwan berkata:

    ini entri genius, metafora personafikasi hiperbola lengkap ada semuanya.
    Air sirap, teh, kopi, barli, susu biarpun asalnya H2O tp bila bercampur anasir luar akan berubah.
    masing2 ada kebaikan dan keburukan. khasiat dan mudaratnya.
    jadi kita yg berakal kena la pandai nak order yg mana. pilihlah yg mana yg paling kurang memberi mudarat pada kita😀

    Like

  21. Pa Johan berkata:

    Terima kasih. ^^
    Aku pilih air wuduk je la kalau gitu. Haha…

    Like

Timakasih! :>

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s