Jigsaw Puzzle Ni Tak Lengkap Sebab Ada Bahagian Yang Hilang

Posted: 1 Julai 2011 in Karut-tiviti

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Bangunlah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di Nusantara
Melayu kan gagah di Nusantara

Warisan, Anak Kecil Main Api

P.S.: Takde kaitan dengan Bersih ke, Kotor ke, apa ke. Itu cerita pasal pilihan raya tak telus. Puzzle ni aku dah buat lama dah.

Komen-komen
  1. awanis berkata:

    terkenang ku zaman dulu2.. kene nyanyi time BTN kat tepeng. nostalgik2. hehe.

    Like

  2. RIFA JOHAN berkata:

    kau jgn tak tahu, aku nangis nyanyi lagu ni (nangis bila balik kiub, bukan masa nyanyi ramai2)

    Like

  3. CassiaSimea berkata:

    laguyg penut makna
    nk sedarkan org melayu..
    hanya berapa kerat yg faham
    yg hayati
    yg praktikkan

    yg lain..
    lupa…
    aku pun sama…

    Like

  4. TheSharkox berkata:

    malay..ada yg eja jadi meleis

    Like

  5. Prinz Aujinz berkata:

    errrmm.. lagu zaman kecik kecik.. masa kecik kecik tak paham maksud sebenonye..

    Like

  6. ainulanique berkata:

    aku hapal lagu ni sampai skrg

    Like

Timakasih! :>

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s